A fost prezentat logoul ZMT 2011 din Madrid

Tinerii uniţi de credinţă formează o coroană mariană

În 29 iulie 2010 a fost făcut public logoul care va reprezenta următoarea Zi Mondială a Tineretului (ZMT), programată la Madrid între 16-21 august 2011.

Autorul, José Gil-Nogués, desenator grafic spaniol, a explicat că fundalul desenului simbolizează pe „tinerii din toată lumea care se unesc pentru a celebra propria credinţă alături de papa, la picioarele crucii, şi formează coroana sfintei Fecioare de Almudena, patroană a Madridului”.

În coroană, a adăugat desenatorul, iese în evidenţă litera „M” de la Maria, iniţială şi a capitalei Madrid, locul întâlnirii.

Crucea, semn al creştinului, prezidează întâlnirea papei cu tinerii, care fac vizibilă cu mărturia lor tema ZMT: „Înrădăcinaţi şi întemeiaţi în Cristos, tari în credinţă”.

Mesajul logoului, a adăugat José Gil-Nogués, este „o cateheză, o oportunitate de evanghelizare: calea rapidă şi sigură pentru a ajunge la Cristos este Fecioara Maria, Mama lui Dumnezeu şi a oamenilor. Tinerii au, în credinţa Mariei, exemplul şi modelul pentru a ajunge la Cristos şi a realiza finalitatea prioritară a ZMT: a face cunoscut lumii mesajul său”.

Cu privire la formă, autorul a explicat că „simbolul are o caracteristică spontană şi fermă, asemenea tineretului din secolul XXI. Este aproape, afabil, deschis. Vesel şi pozitiv”.

„Folosirea unei serii de culori calde (roşu, portocaliu şi galben) transmite o căldură inconfundabilă, semn al identităţii unui oraş ca Madrid, a unei ţări ca Spania. Aceste culori sunt şi reflexul «căldurii divine», al iubirii trinitare”, a explicat el.

Logoul a fost ales printr-un concurs rezervat desenatorilor grafici profesionişti. José Gil-Nogués (Valencia, 1971), ziarist şi desenator, a primit numeroase premii şi lucrările sale au fost expuse în cele cinci continente.

Sprijinul autorităţilor

Monseniorul César Franco, episcop auxiliar de Madrid şi coordonator general al pregătirii ZMT, a explicat în timpul conferinţei de presă pentru prezentarea logoului că „ZMT din Madrid 2011 are sprijinul total al guvernului spaniol, al comunităţii din Madrid şi al municipalităţii capitalei, care au oferit colaborarea publică pentru eveniment, care va atrage la Madrid şi în Spania mulţi tineri din toată lumea”.

Se prevede o participare de 1,5-2 milioane de persoane, între 18 şi 29 de ani, din aproape toate ţările planetei.

Santiago de la Cierva, director de comunicare al ZMT, a semnalat că baza pentru organizare şi comunicare vor fi pagina web şi reţelele sociale, care sunt calea cea mai bună pentru a ajunge la tineri.

(După Zenit, 30 iulie 2009)

Traducere de pr. Mihai Pătraşcu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *